Opis
Zastanawiasz się, co w polskim e-commerce działa, a co stanowi największe wyzwanie? Szukasz sprawdzonych wskazówek, dzięki którym usprawnisz i rozwiniesz swój sklep internetowy oraz zwiększysz sprzedaż online?
Książka „E-commerce w praktyce. Lekcje skutecznej sprzedaży online” to praktyczny poradnik stworzony przez ikomersiaków dla ikomersiaków.
Autorzy książki – właściciele sklepów internetowych i praktycy sprzedaży – udzielają lekcji prowadzenia sklepu internetowego. Dają wiele dobrych rad, opisują sprawdzone rozwiązania oraz wnioski z często kosztownych błędów, jakie przydarzyły się im w e-commerce.
W publikacji znajdziesz odpowiedzi na pytania najczęściej nurtujące innych właścicieli sklepów internetowych, m.in.:
- Jak pogodzić prowadzenie e-sklepu z pracą na etacie?
- Jak zbudować silną markę, którą pokochają klienci?
- Gdzie szukać źródeł przewagi konkurencyjnej w e-commerce?
- Jak zmniejszyć liczbę zwrotów oraz koszty ich obsługi?
- Jak sobie radzić z rosnącymi kosztami pozyskiwania ruchu?
- Jak oceniać atrakcyjność potencjalnych rynków zagranicznych dla e-sklepu?
- Jak skutecznie sprzedawać na Allegro i na Amazonie?
- Jak zwiększać wartość zamówień i dobrze się opiekować klientami w e-commerce B2B?
- Jak się przygotować do sprzedaży lub kupna działającego sklepu internetowego?
- Jakie rozwiązania popularne za granicą warto wdrożyć w polskich e-sklepach?
Uwaga! 290 stron sprawdzonej wiedzy!
Książka zawiera tylko dwie ilustracje – leniwca, który skończył medycynę oraz kota w jacuzzi z kawy.
Co znajdziesz w książce?
5 przepisów na najlepszy e-sklep
Czy na rynku jest jeszcze miejsce na kolejny e-sklep? Jak sprawić, aby klienci go pokochali, i wyróżnić się spośród konkurencji? Sprawdzamy, co to znaczy, że jakiś sklep internetowy jest najlepszy na świecie, czy istnieje na niego uniwersalny przepis i jakich składników użyć, żeby go stworzyć.
51 praktycznych lekcji e-commerce
Przedstawiamy odpowiedzi na pytania najczęściej nurtujące innych ikomersiaków: jak pogodzić prowadzenie e-sklepu z pracą na etacie, jak dzięki automatyzacji usprawnić e-sklep, jak dbać o klientów, dla kogo jest sprzedaż na Amazonie i jakie popularne zagranicą rozwiązania warto wdrożyć.
Cenne rady od 45 autorów – praktyków
Do współpracy zaprosiliśmy właścicieli e-sklepów i praktyków sprzedaży, którzy podzielili się sprawdzonymi rozwiązaniami oraz opowiedzieli o często kosztownych błędach, jakie przydarzyły im się w pracy. Efektem jest publikacja pełna cennych, praktycznych lekcji dla innych ikomersiaków.
20 prezentacji e-sklepów od kulis
Pokazujemy kalejdoskop polskiego e-handlu. Przedstawiamy informacje o najefektywniejszych działaniach i kanałach sprzedaży, najlepiej konwertujących usprawnieniach w 20 polskich sklepach internetowych B2C i B2B o różnej wielkości i z różnych branż.
Dlaczego warto?
Oszczędzisz czas i pieniądze
Przeczytasz 51 cennych lekcji, w których znajdziesz wskazówki, które uchronią Cię przed popełnieniem często kosztownych błędów i pomogą stworzyć e-sklep, który pokochają klienci.
Praktyczne porady od ikomersiaków dla ikomersiaków
Zyskasz dostęp do cennej wiedzy praktyków e-commerce Sprawdzisz, co działa w polskim e-commerce, a co się nie sprawdza.
Odkryjesz sprawdzone rozwiązania
Poznasz przetestowane przez liderów branży narzędzia i dowiesz się, co działa w polskim e-commerce, a co się nie sprawdza.
Poznasz najnowsze trendy
Dowiesz się, jakie trendy rynkowe w e-commerce warto obserwować i jakie popularne zagranicą rozwiązania wdrożyć.
Książka od redakcji „E-commerce w Praktyce”
Poradnik został przygotowany przez redakcję czasopisma „E-commerce w Praktyce”, które ukazuje się na rynku od 2017 r. i jest cenione za merytoryczne i praktyczne treści oraz przystępną formę prezentacji materiałów. Każde wydanie kwartalnika to ponad 100 stron sprawdzonej wiedzy o e-commerce, dzięki której poznasz najnowsze trendy i narzędzia oraz rozwiniesz i zwiększysz sprzedaż online.
Do współpracy przy książce E-commerce w praktyce. Lekcje skutecznej sprzedaży online zaprosiliśmy właścicieli e-sklepów i praktyków sprzedaży, którzy podzielili się sprawdzonymi rozwiązaniami oraz opowiedzieli o często kosztownych błędach, jakie przydarzyły im się w pracy. Efektem jest publikacja pełna cennych, praktycznych lekcji dla innych ikomersiaków.
Kalejdoskop polskiego e-handlu
Ciekawe działania, największe wyzwania i plany rozwoju przedstawiają przedstawiciele sklepów internetowych:
AMW, Answear.com, Chocolissimo.pl, Coffeedesk.pl, CzasKawy.pl, Decathlon.pl, Domodi.pl, DrTusz.pl, imready.eu, Kinkywinky.pl, Komputronik.pl, Kubotastore.pl, Lancerto.com, Morele.net, napogloves.com, notiOne.pl, Pomadziarz.pl, Senetic.pl, SIG.pl, TIM.pl, TULsie.pl, wHamaku.pl, Zalando.pl, Z-miłości.pl.
Cennymi wskazówkami dzielą się:
- Jakub Gierszyński dyrektor ds. e-commerce i marketingu w firmie Inter Cars SA
- Marcin Janczewski współzałożyciel sklepu DrTusz.pl
- Paweł Mielczarek entuzjasta sprzedaży na Allegro i autor bloga vSprint.pl
- Michał Wojas e-commerce manager w firmie Wojas SA
- Paulina Wardęga CMO w firmie Coffeedesk
- Mateusz Juja współwłaściciel sklepów internetowych Pomadziarz.pl oraz NajlepszyBarber.pl
- Tomasz Serafin dyrektor marketingu i e-commerce w grupie Szkla.com SA, współwłaściciel sklepu internetowego www.CzasKawy.pl
- Konrad Zach CEO agencji thinkHUB, head of e-commerce w OEX24.com, pomysłodawca i twórca wydarzenia „kawka o eCommerce”
- Sebastian Muliński COO platformy dla sklepów internetowych IdoSell Shop
- Justyna Dziegieć chief digital oficer w firmie Burda International Poland
- Michał Pieprzak konsultant e-commerce, twórca bloga Ekomersiak.pl
- Adam Jankowiak e-commerce manager w Chocolissimo
- Mariusz Serafin dyrektor marketingu i e-commerce marki Lancerto
- Rafał Mróz twórca WykorzystajTo.pl, prowadzący szkolenia sprzedażowe i z obsługi klientów w e-commerce
- Wojciech Tomaszewski chief marketing & e-commerce officer sklepu Answear.com
- Łukasz Bojar wiceprezes i członek zarządu firmy Senetic SA
- Natalia Chrobak kierownik zespołu PPC w Morele.net
- Anna Karczewska senior marketing – expert w imoje ING Bank Śląski
- Mateusz Zemczak e-commerce manager w imoje ING Bank Śląski
- Paulina Władzińska social media specialist w firmie Coffeedesk
- Natalia Kryger specjalistka ds. marketingu w firmie notiOne
- Małgorzata Weber rzecznik prasowy Agencji Mienia Wojskowego
- Katarzyna Pura dyrektor ds. marketingu w supermarkecie Bdsklep.pl
- Agnieszka Oleszczuk-Kalkhoff współzałożycielka sklepu TULsie.pl
- Antonina Grzelak PR & marketing manager firmy notiOne
- Martyna Głowińska menedżer ds. marketingu i PR w Grupie Domodi
- Joanna Błaszczok product manager fashion w Grupie Domodi
- Wojciech Zarzeka e-commerce manager w firmie RGB Elektronika
- Wojciech Zięba dyrektor e-commerce i omnichannelu w firmie Decathlon Polska
- Paweł Koperdowski product manager w Grupie Domodi
- Cyprian Iwuć właściciel marki Rainbow Socks i sklepu SkarpetkoweLove.pl
- Filip Jaraczewski współzałożyciel firmy napo gloves
- Martin Soboń współzałożyciel firmy napo gloves
- Paweł Fornalski założyciel i prezes spółki IAI
- Barbara Matkowska-Włosek dyrektor marketingu spółki TIM SA
- Bartosz Pilch dyrektor e-commerce i marketingu firmy SIG
- Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk radca prawny w kancelarii MyLo | Pogoda Gładki Grzesiek sp.k.
- Bartłomiej Serafinowicz adwokat w kancelarii Lawmore
- Wojciech Herra sprzedawca, menedżer i trener sprzedaży
Spis treści
ROZDZIAŁ 1
Przepis na najlepszy sklep internetowy na świecie Jakub Gierszyński, Marcin Janczewski, Paweł Mielczarek, Michał Wojas, Paulina Wardęga
ROZDZIAŁ 2
E-commerce w praktyce – lekcje i wskazówki
DOBRE DECYZJE NA START
1. Jak zbudować silną markę e-sklepu, którą pokochają klienci? Paulina Wardęga
2. Jak założyć sklep internetowy i połączyć jego prowadzenie z pracą na etacie? Mateusz Juja
3. 4 lekcje z prowadzenia mikrosklepu internetowego Tomasz Serafin
4. Gdzie szukać źródeł przewagi konkurencyjnej w e-commerce? Konrad Zach
5. Zakupy subskrypcyjne – czy ten model sprzedaży może się przyjąć w e-commerce? Sebastian Muliński
6. Jak dobrać rozwiązania logistyczne do wielkości sklepu internetowego? Justyna Dziegieć
7. Jak i z użyciem jakich narzędzi planować współpracę z producentami? Justyna Dziegieć
SILNY I STABILNY ZESPÓŁ
8. Jak poprawić produktywność pracy? Michał Pieprzak
9. Jak budować oraz rozwijać silny i stabilny zespół? Adam Jankowiak
10. Kluczowe kompetencje w e-commerce 2020–2025. Co musi umieć specjalista ds. e-commerce i gdzie go znaleźć? Konrad Zach, Justyna Dziegieć
OBSŁUGA KLIENTA, REKLAMACJE I ZWROTY
11. Customer experience – jak dobrze zaopiekować się klientem? Paulina Wardęga
12. Jak dbać o spójne doświadczenia klienta we wszystkich kanałach sprzedaży? Mariusz Serafin
13. Czego klient nie powinien od Ciebie usłyszeć? Rafał Mróz
14. Jak zmniejszyć liczbę zwrotów oraz koszty ich obsługi? Wojciech Tomaszewski
15. Czego hydraulik może Cię nauczyć o obsłudze reklamacji? Rafał Mróz
EFEKTYWNE MARKETING I PR
16. Jak pozyskiwać dobrze konwertujący ruch? Łukasz Bojar
17. Jak radzić sobie z rosnącymi kosztami pozyskiwania ruchu? Adam Jankowiak
18. Jak dotrzeć do użytkownika mobilnego i go zdobyć? Natalia Chrobak
19. 18 wskazówek, jak dobrze zaprojektować sklep przyjazny dla użytkowników mobilnych Anna Karczewska, Mateusz Zemczak
20. 5 wskazówek, jak stworzyć na Facebooku zaangażowaną społeczność Paulina Władzińska
21. Jak reagować na negatywne komentarze i opinie? Natalia Kryger
22. Jak tworzyć opisy produktów i posty na Facebooku, które rozejdą się po „internetach”? Małgorzata Weber
23. Czy warto organizować „lajwy sprzedażowe”? Katarzyna Pura
24. Jak działania PR-owe przekładają się na sprzedaż? Agnieszka Oleszczuk-Kalkhoff
25. Jak efektywnie współpracować z influencerami? Antonina Grzelak
26. Czy influencerzy pomagają sprzedawać? Mariusz Serafin
27. Jak odświeżyć markę w e-commerce? Rebranding Domodi.pl od a do zet Martyna Głowińska, Joanna Błaszczok
28. Czy lodówka jest ciężka, czyli jak podnieść ceny i nie stracić klientów? Rafał Mróz
AUTOMATYZACJA PROCESÓW W E-SKLEPIE
29. Jakie procesy w e-commerce warto automatyzować? Marcin Janczewski
30. Co RGB Elektronika automatyzuje w swoich działaniach? Wojciech Zarzeka
31. Jakie działania automatyzuje firma Wojas? Michał Wojas
32. Jak współpracować z dostawcami rozwiązań zewnętrznych? Michał Wojas
ZWIĘKSZANIE SPRZEDAŻY
33. Jakie wyzwania wiążą się z wprowadzeniem w firmie nowego kanału sprzedaży? Jakub Gierszyński
34. Jak sobie radzić z konfliktem kanałów sprzedaży? Wojciech Zięba
35. Jak usprawnić mobilny proces zakupowy, żeby zwiększyć sprzedaż? Anna Karczewska, Mateusz Zemczak
36. 9 sposobów na zwiększenie sprzedaży w kanale mobilnym Paweł Koperdowski
37. Jak skutecznie sprzedawać na Allegro? Paweł Mielczarek
38. Jakie wyzwania wiążą się z wdrożeniem w firmie strategii omnichannelowej? Jakub Gierszyński
39. Na jakie rozwiązania z obszaru omnichannelu warto zwrócić uwagę w małym i średnim sklepie internetowym? Marcin Janczewski
EKSPANSJA I SPRZEDAŻ ZAGRANICZNA
40. Czego nauczyła mnie e-sprzedaż do 70 krajów na świecie? Cyprian Iwuć
41. Kiedy powinniśmy pomyśleć o rozpoczęciu sprzedaży zagranicznej online? Konrad Zach
42. Od czego zacząć i o czym pamiętać na samym początku przygody z e-handlem transgranicznym? Adam Jankowiak
43. Jak za pomocą pilotażu zminimalizować ryzyko wiążące się ze startem sprzedaży na rynki zagraniczne? Filip Jaraczewski, Martin Soboń
44. Jak ocenić atrakcyjność potencjalnych rynków zagranicznych dla e-sklepu? Filip Jaraczewski, Martin Soboń
45. Jak skutecznie sprzedawać na Amazonie? Cyprian Iwuć
E-COMMERCE B2B
46. Chcesz ugryźć temat e-commerce B2B? Zacznij od B2C Paweł Fornalski
47. Jak przekonać klientów biznesowych do zakupów online? Wojciech Zarzeka
48. Jak zwiększać wartość zamówień i dobrze zaopiekować się klientami w e-commerce B2B? Barbara Matkowska-Włosek
49. 5 lekcji z uruchomienia systemu premiowego dla handlowców za sprzedaż w kanale e-commerce B2B Bartosz Pilch
PRAWO
50. Jak wyrok w sprawie Ubera wpływa na regulamin Twojego e-sklepu i dlaczego nie musisz go mieć? Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk
51. Jak się przygotować do sprzedaży lub kupna działającego sklepu internetowego? Bartłomiej Serafinowicz
ROZDZIAŁ 3
- Trendy
- Czas na ECO-mmerce Wojciech Herra
- Zagraniczne trendy w e-commerce godne uwagi Konrad Zach, Justyna Dziegieć, Wojciech Zięba
- Rozwiązania i narzędzia, które sprawdzają się na świecie, a nie są jeszcze zbyt popularne w Polsce Wojciech Zięba, Justyna Dziegieć
ROZDZIAŁ 4
- E-commerce od kulis – najskuteczniejsze działania, największe wyzwania, plany rozwoju
Sklep AMW, Answear.com, Chocolissimo.pl, CzasKawy.pl, Domodi.pl, DrTusz.pl, imready.eu, Kinkywinky.pl, Komputronik.pl, Kubotastore.pl, Lancerto.com, napogloves.com, notiOne.pl, Pomadziarz.pl, Senetic.pl, SIG.pl, TULsie.pl, wHamaku.pl, Zalando.pl, Z-miłości.pl
Głównym partnerem publikacji jest imoje
imoje to pierwsze w Polsce płatności online dla sklepów internetowych dostarczane przez bank. Na bazie doświadczeń bankowych, m.in. w zakresie bezpieczeństwa oraz projektowania rozwiązań dla klientów, powstało narzędzie, które pozwala kupującym online szybko i wygodnie realizować płatności za zakupy.
W imoje dostępne są wszystkie najpopularniejsze metody płatności: Blik, przelewy natychmiastowe, karty płatnicze oraz unikalna na rynku opcja Twisto. Dzięki temu Twoi klienci mogą płacić tak, jak im wygodnie – także mobilnie oraz zapłacić za zakupy nawet 21 dni po złożeniu zamówienia – czyli dopiero wtedy, gdy otrzymają produkt i się z nim zapoznają. Usługa imoje sprawdza się w różnych branżach i w różnych technologiach. Obsługiwane są płatności cykliczne, mikropłatności oraz MessengerPay.
Dostawa
Sposób dostawy: | Koszt dostawy: |
---|---|
Paczkomat InPost | 10,90 zł (darmowa dostawa od 99,00 zł) |
Kurier Fedex | 11,90 zł |
Wysyłka elektroniczna | darmowa dostawa |
Poczta Polska (Pocztex 2.0 Kurier) | 11,90 zł |
Klienci, którzy kupili ten produkt, wybierali również:
Cena
69,90 zł
Cena
69,90 zł